اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

الجزائر | بیانیه سلفی‌ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به آغاز انتخابات

جریان سلفی در الجزائر در حالی‌که چند ساعت بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده است، در بیانیه‌ای درباره «فتنه‌انگیزی» در کشور هشدار داد.

الجزائر | بیانیه سلفی‌ها و تظاهرات در پایتخت چند ساعت مانده به آغاز انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جریان سلفی در الجزائر در بیانیه‌ای با اشاره به دودستگی شدید در کشور بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری درباره «فتنه‌انگیزی» هشدار داد و خواستار «بیداری و حفظ امنیت کشور» شد.

در این بیانیه که چهار نفر از برجسته‌ترین شیوخ سلفی اعم از محمد علی فرکوس، عبدالحمید جمعه، ازهر سنیقره و نجیب جلواح آن را امضا کرده‌اند، آمده است: «با توجه به حوادث پی‌درپی و فتنه‌های متوالی، به امت یادآور می‌شویم که نعمت امنیت و ثبات کشور ضامن حفظ خویشتن، ناموس و تمامی دارایی‌هاست».

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، در این بیانیه درباره تلاش برخی طرف‌ها برای فتنه‌انگیزی و دعوت به دخالت بیگانان در سیاست کشور هشدار داده شده اما اشاره‌ای به نام این طرف‌ها نشده است.

جریان سلفی اما به صراحت مردم الجزائر را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت نکرده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، فردا پنجشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد.

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره بوتفلیقه هستند، تأیید شده است. این نامزدها عبارتند از «عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» نخست‌وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی» دبیرکل «التجمع الوطنی الدیمقراطی»وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید» رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی.

از سوی دیگر طبق گزارش شبکه سعودی «العربیه»، هزاران الجزائری مخالف انتخابات امروز چهارشنبه نیز در میدان «۱۱ دسامبر ۱۹۶۰» در محله بلوزداد پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان در حالی‌که پلاکاردهای قرمز حمل می‌کردند، در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شعار سر دادند.

همچنین شماری از شهروندان موافق برگزاری انتخابات نیز صبح امروز چهارشنبه مقابل مقر دادگاه عالی در پایتخت الجزائر تظاهرات کرده و بر حمایت از برگزاری انتخابات تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از انتخابات سر داده و تأکید کردند که آزادی به معنای هرج‌ومرج نیست و قانون از آزادی‌ها حمایت می‌کند و با هر گونه تلاش برای ایجاد هرج‌و مرج مقابله می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول